Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 24 oktober 2020

Två månader till julafton.

 Fast en månad till jul, eftersom jag börjar fira den redan första advent. Då kommer allt fram, gran, tomtar och sådant som jag vill omge mig med i december. Första januari åker allt ut, då är jag trött på julen och musiken och ser fram emot ett nytt år. 

Alltså, vanligtvis är det så. Jag vet inte hur jag kommer att känna i år när 2021 är så ovisst.

Jaja. Det är ett par månader kvar av året. Jag har ingenting, förutom bibblan i Borensberg, inbokat 2021. Det är ovanligt tomt, måste jag säga. Det mesta är avbokat men jag hoppas att det går att få igång författarbesöken nästa år – kanske på hösten? Jag ser att en hel del vänner gör biblioteksbesök nu, inte minst för barn. Men små barn kanske man tänker annorlunda runt? Min besökare är ju mer i min egen ålder.

Jaja2. Jag har jobb ändå, tack och lov. Nästa år ska (minst) en ny bok skrivas och det känns ju skönt att ha oceaner av tid till det. 

Den här lördagen har jag lite oroats av min mage som gjorde lite ont igen, men det gick över efter ett toabesök och är säkert en reaktion på mitt intag av fast föda, sedan några dagar har mag ju inte mixat något alls. Dessutom är jag hyperkänslig och överkänslig för jag vill inte sitta på akuten i 11 timmar igen, det pallar jag inte. För säkerhets skull kör jag en dag med bara soppor, yoghurt och sånt. 

Och nu mår jag finemang så ingen behöver ringa och höra hur jag mår! (MAMMA:) 

Det var det, lördag, jag har inte kommit igång med jobbet än, men det ska jag göra NU.




Tjohej!



Inga kommentarer: