Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 29 januari 2021

Nya tider på Flanagans

Den dramatiska upplösningen på berättelsen om hotell Flanagans.

Frankie älskar att driva hotell. Det gör inget att hennes syster, skådespelerskan Billie, fokuserar på filmkarriären och är långt borta. Om bara Frankie har sin familj och teamet på Flanagans vid sin sida kan hon utföra mirakel. Men när hennes äktenskap spricker öppnas dörren till något Frankie har begravt djupt inom sig. Livet kraschar och det blir plötsligt tydligt att hon inte längre klarar sig på egen hand.

För Billie kommer ropet på hjälp olägligt. Hon har precis landat filmrollen som alla stjärnor och konkurrenter vill ha, har flyttat till New York och är vilt förälskad. Världen ligger öppen för henne. Men hur säger man nej till en älskad syster?




Eftersom Forum nu har presenterat den, måste ju jag också göra det!

Jag älskar det här omslaget, 

Tjohoo


5 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Ser framemot att läsa!
Fint omslag, men jag gillade när du var med på omslagen!

Åsa Hellberg sa...

Haha, ja, det var några böcker sedan. Tack!

Anna Christina sa...

Snyggt! ✨

Cecilia Johansson sa...

Så fint omslag! Jag ska redigera 20 sidor idag. När den här omgången är klar, ska jag flytta om scener och kapitel som ligger fel eller som inte passar in i manuset. Längtar efter att få jobba med det steget.

Åsa Hellberg sa...

Tack!