Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 11 december 2021

Ja minns mammas väninna

 som inte ville visa sina armar för att de var så skrynkliga. Hon var tunn som tusan, och då dryga 70, men skrynklet kommer tidigare än så upptäckte jag i våras när jag nog vägde som minst efter alla maggrejer. 

Just nu tror jag att jag har en bra vikt, utan att veta alls hur mycket jag väger. Armarna är inte lika tunna = mindre löst skinn som hänger ned till armbågen (jag kanske överdriver lite, men bara lite). Jag kan fortfarande ha mina kläder och det är det jag mest bryr mig om. Jag kom att tänka på det när jag fick en bild av Simona i morse, från min release av Gloria, där jag hade en ärmlös klänning. 

Det var 2016 och fem år senare skulle jag inte ha ärmlöst, det är jag alldeles för självkritisk för. 

Det är en mörk regnig dag i Stockholm. Jag ska handla (har såklart skrivit en lista) och eventuellt tar jag mig en tur till någon bilfirma igen. 



Fast det kanske är idiotiskt en lördag? Jag får se hur jag gör. Handla ska jag oavsett och det finns många bilfirmor i närheten. Än så länge leder Volvo bekvämlighetsjakten men det finns fortfarande många jag inte har testat såklart. Och provkört har jag inte gjort än, bara suttit. 

Fast med mitt fårskinn i Hondan sitter jag tusen gånger bättre än tidigare, visst är det lustigt? 

Det var det. Ledig helg. På måndag börjar jag sortera upp redigeringen. Tjohoo

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Varför vill du byta bil? Du har ju varit så lyrisk över din Honda?
Ärmlöst, nej, det känner jag mig inte heller så bekväm i. Känns mest som om man skulle behöva täcka hela kroppen nu för tiden😅
Trevlig söndag!