Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 26 december 2021

Söndag i förorten.

 Efter en superjul har jag en dag där jag inte ska göra många knop alls. Jag trodde att jag skulle behöva handla (vi åt upp det mesta på vårt julbord) men kom på att jag frös in kyckling innan jul och den kan jag ju tina, tjohej. Då kan jag istället handla i morgon. Varje dag jag slipper är en vinst. 

Min söndag kommer att bestå av en promenad, eftersom jag inte ska handla, och sedan ska jag titta på Scarlett i Borta med vinden och sedan i miniserien. Det kommer att ta hela dagen i anspråk. Bra söndag!

Julen med Jonathan var så oerhört mysig att jag fick depp igår när jag hade kört honom hem. Det blev så tomt här hos mig att jag grät en stund. Så känner jag aldrig när de är två som åker hem, det är något med det där att han är ensam som gör ont i mig. 



Linnea är med oss per telefon, och syns vid blommorna på bordet

Fast han känner nog inte så, för Linnea kommer hem från Östersund i morgon. Det är hans mamma som inte har klippt navelsträngen riktigt och känner in saker som snarare handlar om mig än om honom. 

Men idag är allt som vanligt. Jag ser fram emot att snart plocka bort mina julsaker (men behålla belysningen på balkongen ett tag till) fast väntar till nyårsdagen. 

I morgon ska jag jobba igen efter flera lediga dagar, nu har jag bara 3 veckor på mig, så fullt ställ framåt. Jag har redigerat strax under en fjärdedel, och det börjar bli tajt. Men det är bra, det är ju så jag vill ha det. 

Hoppas att er jul också har varit mysig!

Inga kommentarer: