Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 4 december 2021

Jag har, i alla fall än så länge,

(jag törs ju aldrig säga för mycket, peppar peppar ni vet), en supemysig dag i min ensamhet.

Jag ska ägna dagen åt att städa för imorgon kommer pyntet och då blir det svårare att komma åt att städa överallt.  Dessutom ska jag möblera om lite, har jag tänkt. Testa att ställa in skrivbordet i sovrummet. Det kommer förmodligen inte att bli bra, men om jag inte testar kommer jag att fortsätta undra. 

Det finns inte en vinkel jag inte har testat här, och oftast går jag ju tillbaka till hur det var innan. Men testa bör man annars dör man, eller vad det nu är man säger. 



Jag är ju ledig, gudbevars, och det är superskönt med några dagar så här i början av december. 

Möjligtvis får jag feedback från Teresa redan nästa vecka, men tänker nog ändå inte ta tag i något manusarbete förrän nästa helg. 

Den här veckan ska jag baaaaara ta det lugnt. I slutet av veckan ska jag ev på lunch och på torsdag ska vi äta på min kusins nya krog La Boca Doce. Ska bli kul.  Han brukar verkligen få till det på sina restauranger. Det blir en särskild stämning och han är en stor del av det. 



Så mer eller mindre ledig vecka. Lyllos mig! Att jag sedan jobbar över jul gör inte ett dugg, jag kan vara ledig de dagar Jonathan är här.  Jag skulle tro att han kommer dagen innan julafton och åker hem på juldagen och då är jag bara ledig. 

Älskar december!


Inga kommentarer: