Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 30 december 2021

Jag tror att jag ska vara helt wild and crazy

 och handla lite god nyårsmat i morgon. Vad sägs om löjrom? Alkoholfritt bubbel har jag, men julmust vore kanske gott såhär sista dagen på året. Jag har redan köpt fläskfilen och potatisen som jag nog tänker råsteka i ugnen. Lite godis borde jag också köpa. Socker orkar jag inte äta eftersom kroppen går upp i högvarv av det, istället tänker jag att chips kanske vore gott? Och kanske någon frukt? Jag har äpplen, kanske ska göra något med dem?



JAJA, jag är hungrig och därför går mathjärnan igång. Det är möjligt att jag inte bryr mig ett dugg i morgon när jag vaknar. 

Jobba vet jag i alla fall att jag ska göra i morgon, för på nyårsdagen är jag ledig. Då ska Simona vara lördagsgäst i Nyhetsmorgon – vid 10-tiden tror jag – och jag ska städa bort julen och skura golvet. Jag har 160 sidor kvar att redigera, men det läggs till nya sidor hela tiden så det kan lika gärna vara 180 innan jag är klar. 

Så ungefär 15 sidor per dag fram till och med 16e januari. Det ska gå.

Hurra. Ett nytt år. Det känns alltid som en nystart, tycker jag.

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Det är klart du ska äta något gott i morgon.
Kul att läsa någon som ser fram emot nytt år. Flera bloggar jag läst tycker det är hemskt. Undrar varför?