Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 9 december 2021

Min ledighet fortsätter.

 Och nya turnéplaner. 15 februari Alingsås bibliotek och den 16e Grästorp. Tjohej.

Kvällens restaurangplaner är skjutna till i januari på grund av förkylning i Sundbyberg, så idag ska jag ägna mig åt att skicka böcker och gå till apoteket och fylla på förrådet med handkrämer. Jag har en som är toppen, men den är odryg som tusan, så idag ska jag verkligen fylla på. Eftersom jag inte vill använda hela tuben direkt så tar jag först den och när den har torkat tar jag en annan över. Det håller eksemen mjuka i alla fall.



I morgon ska Teresa och jag äta lunch och prata MANUS. Jag fick hennes feedback igår och sätter tänderna i den nästa vecka. 

Det är dags för finsöm och jag fick superbra feedback att utgå från, såg jag när jag skummade igenom dokumentet igår. Ska bli så roligt! Om jag börjar på måndag har jag fem veckor på mig, minus lediga dagar förstås. 

Nästa vecka ska jag äta lunch med filmbolaget (det går åt rätt håll än så länge, peppar peppar, och manusomgång FEM är strax klar) och då får jag väl höra vad next step är. Än har man inte castat skådisar. Inte heller skrivit på filmavtalet. 

Enligt Anna Fredriksson finns det något som heter Green Light, det är då projektet är klart för att sjösättas, som jag har förstått det. Och det har jag inte hört något om än. Men manusförfattaren säger bestämt att det blir en film, och jag håller tummarna och bara hänger med. Det är ju en värld som jag är helt och håller obekant med.

(Fast i filmkontraktet, om det nu skulle undertecknas någon gång, står det att författaren ska få besöka inspelningen. FATTA så roligt om det blir så.)

JAJA. Jag börjar med Farsta centrum och krämer mot eksem. Det är verkligheten idag i alla fall. 





Inga kommentarer: