Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 7 december 2021

Min gölliga kalla bil

 fick en åktur idag. Ända till Täby, där jag lät den stå i garaget medan jag fikade och tittade på julklappar. Jag tror att den blev helt tinad. 

Täbys centrum är superfint, det är inte ofta jag är där, men någon gång då och då. Apple store ligger där och de har rengjort min dator vid något tillfälle, och så har jag kört Jonathan och Linnea någon annan gång. Jag köpte min Chanel or die-tavla där i en inredningsbutik, och för många år sedan hade jag kaffekunder i centrumet (när jag jobbade på Gevalia). 

Idag köpte jag en halsduk, men lämnade tillbaka den en timma senare för jag blev sur när man måste bli medlem för att få rabatt. Jag översvämmas av dessa mejl från butiker jag har handlat i och orkar inte få fler mejl, så jag tackade nej till 20% idag och köpte den ändå. Det retade mig dock såpass att halsduken kostade mig de där 20%en att jag lämnade tillbaka den, vilket ju bara var ett tecken på att jag inte borde ha köpt den från början. 

Bra Åsa! 

Jag är i alla fall till 99% klar med mina julklappar och det blir mest upplevelser i år. Dels NY på min födelsedag (om det nu blir så) och sedan en upplevelse till som jag inte kan skriva om här eftersom det är en julklapp. Inte för att Jonathan och Linnea läser bloggen, men man vet ju aldrig. Jag är i alla fall supernöjd!

Så skönt att det är klart! Det enda som återstår är att köpa vanliga enkla vinglas från Cervera, eftersom de önskade sig det. 



Tjohoo.

Hoppas att ni inte fryser ihjäl i stugorna!




2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Varmt är det ju inte och en himla massa snö…

Åsa Hellberg sa...

Idag är nollgradigt här. Vi har ju inte så mycket snö, några centimeter så att det i alla fall har varit vitt :)