Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 5 juni 2022

Man ska tamejtusan

 lämna omdömen på allt. Och det räcker inte ett betyg, man ska MOTIVERA det också. Vilken liten butik man än handlar från.

Aldrig i livet, säger jag som skriver hela dagarna. Någon måtta får det vara. 

Nu återstår det sista i redigeringen (30 sidor), men där är det mer att göra, har jag förstått. Jag har inte kollat igenom allt innan jag började, utan tar det pö om pö som det kommer.  Sedan är det småorden kvar. Jag är inte särskilt bra på att variera mig och det straffar sig nu mot slutet när jag MÅSTE göra det.

Sedan har jag suttit på balkongen en liten stund, det var varmt men mer moln är sol och då tröttnar jag. Istället tänker jag fortsätta packa. 



Mina små fördelningshögar. 
Det är mer ordning än det ser ut att vara. 

Jag ska också hämta upp ett par brallor som jag hoppas ligger i källaren, och ställa ned en helt meningslös resväska som jag köpte i New York och som jag aldrig kommer att använda igen för att den är så kass. Det  var en MYCKET dåligt spontant köp. 

Det var väl det. Söndag. Och det är det ju i morgon också. Jag bryr mig inte ett dugg om vilket eftersom jag ändå är fast hemma.

Tjohej

3 kommentarer:

Robert W sa...

Och lämnar man inget omdöme kan det komma en påminnelse! Gah!

Eva-Lotta sa...

Precis! Som om det inte räcker att ge visst antal stjärnor!

Åsa Hellberg sa...

JA!