Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 14 juni 2022

så idag skulle jag börja jobba.



Inte särskilt mycket folk här.



 Det gick sådär. Jag hade sparat filen på akrobat readers moln, och när jag laddade ned den till datorn följde inte mina kommentarer med, de som ska berätta för min redaktör vad jag vill ändra i korret.

Så jag fick nog, gick och badade och när jag kom hem förde jag manuellt över alla ändringar till manuset som jag hade sparat i datorn. Så nu borde jag vara på bana, även om jag redan nu är en dag sen. Nu behöver jag korra 60 sidor om dagen till och med söndag, för att hinna leverera måndag morgon kl 9. 

Idag inleddes alltså attack psoriasis. Flera bad och ett par timmars sol. Sedan har vi ätit lunch, jag har varit och handlat och nu latar vi oss lite innan middagsbuffén som serveras på systerhotellet vi alltid bott på tidigare.



Den här fläcken i min vänsterhand är min måttstock. Om den, som är envis som synden, försvinner när vi är här funkar sol och bad som jag hoppas!

Det är ingen större skillnad på hotellen i kvalitet. Det här får högre betyg av Vingresor, och den klassificeringen förstår jag faktiskt inte. Det är rätt slitet, ouppdaterat och kan inte ha renoverats på evigheter, vilket inte gör något alls, men en 4a är ett snäpp för högt. 3 varken mer eller mindre.

Jag bryr mig inte ett dugg när jag har sällskap. När jag åker ensam vill jag gärna bo lite bättre. Kanske inte just här, för här känner jag mig som hemma, men i New York och London till exempel. Jag sparar ju in på annat på de resorna, som middagar som jag sällan äter ute själv. Jag är för ointresserad av mat för det. Jag ska ju bara bli mätt och kan lika gärna bli det vid en korvkiosk som en bättre restaurang. Har jag däremot sällskap är det kul att gå på restaurang, men då handlar det mer om miljön för min del.

Idag ska det bukfyllas, tänker jag, och buffé är perfekt till det. Min mage är okej igen, jag försöker starta försiktigt men det är så svårt! Istället för att mosa försöker jag tugga ordentlig, men om jag lyckas återstår väl att se. Det är lite peppar peppar över det där. 

Typ så, med 13 dagar kvar. 

Hoppas att ni har det finfint!

Inga kommentarer: