Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 8 juni 2022

Peppar peppar,

 jag är kanske lite bättre idag, inte sämre i alla. Har ingen feber och hade ingen frossa inatt. Men för säkerhets skull bokade jag ändå av min hemliga grej i morgon. Så trist, men jag vill inte riska något eller någon för den delen.

Eftersom jag skickade manus igår, är jag ledig idag och ska bara ägna mig åt allt jag ska packa. Det är massor. Cypern är en sak, det är ju bara en resväska, men sedan ska jag ju vara i Fjällbacka i över fyra veckor är tanken. Och jag vill gärna ha med mig så mycket som möjligt så jag slipper köpa något för att jag inte har tillräckligt med mig. 



Och så måste jag till Farsta centrum och hämta pocketar som har kommit (jag tror i alla fall att det som aviseringen gäller). I morgon kommer Nya tider på Flanagans ut. Tjohej på det. 

Jag behöver också sola. Tanken var att göra det igår och förrgår också, men jag hann inte. Nu behövs det för jag har fått mer eksem på min tumme och det gör mig lite orolig när det kommer så snabbt. Drömmen är att allt försvinner på Cypern, men det gjorde inte riktigt förra året. Jag kanske solade för lite då, jag jobbade ju mest. 

Men jag åkte ju också en vecka till Rhodos i september där jag badade i havet varje dag, och det tyckte jag gjorde susen på riktigt. Hav och sol är en superkombination. På Cypern badade jag mest i poolen. 

Sen kom det ju tillbaka, och till sist över hela händerna, så hur länge det kommer att räcka vet man ju aldrig.

Men jag har ju solning på klinik i höst om jag behöver, och det känns bra. 

Målet är ju att det ska dra sig tillbaka helt. 




Inga kommentarer: