Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 9 juni 2022

Så jag har börjat göra research

 inför nästa bok.

Just nu ser jag en film och försöker hitta in i vad jag ska skriva, när det ska utspelas och vem i en skaran av fyra kvinnor som ska få mitt största fokus.

Det är kul att fundera på!

Jag har fått fotografier från mammas kusin, och han har fler som han vill visa, så nu är en mindre släktträff inplanerad i Fjällbacka 4-5 juli. Perfekt eftersom jag ju börjar skriva den 1a juli. Det är som vanligt, jag har inte en aning om hur jag ska lägga upp det, vad det ska handla om och vilken historia det kommer att bli, men det är ju så jag har jobbat från dag ett. 

Annars idag har jag bara städat och fixat. Vänt och skruvat på madrasser (2, varav den ena är svintung!) som man ska göra i i min säng en gång i halvåret, dammat och tvättat golvet, bytt lakan och dammsugit OCH tvättat av min garderob. Nu kommer det att vara fint ända tills på lördag, typ ... Well. Då slipper jag dammet eftersom jag åker till Fjällbacka.



I morgons ska jag tvätta badrummet, jobba lite och på kvällen hämta Jonathan och Linnea, om de landar i tid.

Idag känner jag mig piggelin. Magen är lite sådär så jag kör på flytande igen ett par dagar, tror att jag började med fast föda lite för snabbt när jag var dålig senast, men det gör inget. Och på Cypern ska vi äta buffé, vilket är bra för då kan jag ju välja den mer "mjuka" maten. 

Idag fick jag korret, som ska vara klart den 20e, alltså börjar jag jobba med det lite i morgon och kanske lite på söndag i Fjällbacka, men mest från 14e på Cypern. Lördag och måndag går ju definitivt bort pga resor. 

Där har vi det. Torsdag i Farsta. Bra dag, så här långt. 

Inga kommentarer: