Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 26 juni 2022

Söndag sex dagar senare,

 och nu är det snart hemgång. Jag längtar hem, till Fjällbacka OCH till Farsta. Tur för mig då att jag får återse båda inom loppet av några dagar.

Just nu korrläser jag det allra sista, sedan skickar jag iväg manuset senare idag och kan bara önska det lycka till när jag har gjort det jag kan. Jag lider aldrig av hybris så här långt in i processen, tvärtom är tvivlen som allra störst då. Men det beror väl på en inbyggd nervositet över hur det kommer att mottas, om den säljer etc, ni vet mitt vanliga tankar vid boksläpp.

Skönt då att tänka framåt mot nästa bok, som jag sparkar igång nästa vecka med ett gammelkusinbesök i Fjällbacka (4-5e juli). Mammas kusiner, tre syskon, som kommer från Göteborg och stannar en natt på vandrarhemmet. De har foton och förmodligen mer information om karaktärerna i nästa bok, i alla fall någon eller några av dem. Ska bli kul. Jag ska bjuda dem på middag vid mitt stora matbord. 

Annars här har det gått sin gilla gång, jobb bad mat och sol, typ. Men jag är klar med Medelhavet för i år, och har avbokat min nästa resa. Jag vill bara vara hemma känns det som nu i alla fall. Jag skulle också gärna vilja ha en fjärde coronavaccination, men det kanske inte bli aktuellt om man är under 65. Jag får väl vara lika försiktig som jag har varit hittills. Man måste ju inte vara upp i ansiktet på folk om man inte är mamma till ett litet barn. 

Från flygplatsen i bussen behövdes ingen mask, men tydligen behövs det när man åker tillbaka dit (!?)



JAJA, det är ju inget som helst problem. Håll också en tumme för att bilen startar på Landvetter. Den vägrade ju en gång i Fjällbacka nyligen, så man vet ju inte. Jag kan kanske ha glömt att stänga av något den här gången också. 

Till min älskade blogg återkommer jag med fylligare innehåll nästa vecka. TJOHOOO!




Inga kommentarer: