Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 29 mars 2015

Alltså, vadå, klockan är halv fyra!

Vad hände? Min kropp är klockan tolv nästan precis.
Å andra sidan sov jag till elva, efter att ha somnat om ett par gånger. Störtskönt.
Jag la mig rätt tidigt, men sedan låg jag i sängen och såg flera avsnitt av Vänner.
Började om från början.
En av de bästa serierna någonsin, och jag blev så glad när jag såg att samtliga säsonger fanns på Netflix.

Eftersom det inte blir någon tv i morgon, utan istället lite funderingar på en novell som jag har fått en beställning på, kan jag ta bort nagellacket utan att måla på något nytt.
Här piffas ingenting i onödan kan jag berätta.

Nästa vecka ska jag på min första fortvård någonsin.
Det är piff på riktigt, eftersom jag inte behöver göra ett dugg, bara luta mig tillbaka!
(Någon gång ska jag också prova på en ansiktsbehandling, det måste ju också vara ljuvligt).






2 kommentarer:

Robert W sa...

Fotvård är SÅ skönt! Fötterna blir så mjuka och fina efteråt.
Helst skulle jag vilja gå till nåt ställe som har fiskar som gnager i sig död hud på fötterna. Provade det på Kreta. Lite småläbbigt, men skönt på samma gång. Men det kittlas ;)

Åsa Hellberg sa...

Vad härligt, då har jag något att se fram emot.
Fiskarna är inte min grej alls:)