Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 26 mars 2015

God morgon.

Jag är numera en varannandagsmänniska. Idag var den där dagen jag vaknade för tidigt.
Men det gör väl att jag sover bra på hotellet i Göteborg i natt får man förmoda.
Tåget går vid halv två.
Ikväll ska vi; Martin Melin, Jennie Wallin (båda nya bekantskaper för mig) och jag, vara på Akademibokhandeln på Avenyn från halv åtta.

Jag ångrar lite att jag inte bokade ett tidigare tåg, men å andra sidan ska det vara trist väder så att promenera på stan hade väl ändå inte varit en bra idé kanske.
Istället hinner jag äta lunch med en kompis innan jag åker och pussa på Jonathan som kommer hit för vaktombyte.

Det känns som om det här blir en bra dag!

1 kommentar:

Ezter sa...

Ha det riktigt bra nu då! Jennie verkar så mysig! Hejade på henne!