Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 24 mars 2015

Tiddelipom.

Jag gör inget vettigt alls, ändå känns det som det vettigaste just nu om ni förstår vad jag menar.
Efter morgonens underbara frukostpannkakor tog jag en promenad med schlager i lurarna. Och Jonathans nya låt som går i snabbgångstakt.

Sedan åkte jag och handlade åt min sjuka familj på söder. Nisse hade 37, 5 idag, så han är äntligen på bättringsvägen. Lillafia är fortfarande dålig, men sitter upp och är ändå med i matchen på ett annat sätt än vad hennes pappa var. Han sov i fyra dagar.

Peppar peppar tvi tvi ta i mycket trä.
Det lutar åt att jag kanske klarar mig. Det har gått tre dygn nu. Hoppas, hoppas.

Nu ska jag se på Vardagspuls och sedan vill jag nog se en film, tror jag.
Tjohej!


2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Jag åkte dit på en riktigt "go" förkylning.....jättekul!
Kram

Åsa Hellberg sa...

Aj då. krya på dig!!