Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 8 mars 2015

En bra helg

som jag avslutar hemma ensam i soffan.

Signeringen igår var jätterolig. De kom flera som jag aldrig har träffat förut, andra som brukar dyka upp.
Skillnaden nu mot tidigare var att väldigt många kände till mina tidigare böcker, och det tycker jag var extra roligt.

Idag har jag skjutsat hem Jonathan och Linnea efter att vi har sett på en lägenhet som de eventuellt ska hyra (hoppas, hoppas men säger mer först när andrahandskontraktet är påskrivet.)

Ikväll är det Så ska det låta (nu på Svt1) och klockan nio Graham Norton show och därefter Would I lie to you (BBC Entertainment).

Och att Titti Sjöblom är 65 år är ju helt galet!



3 kommentarer:

badtant.bloggo.nu sa...

Hej Åsa. Nu har jag hittat hit till din blogg. Ska bara läsa lite bakåt här och bekanta mig lite. Kul att det kom många på din signering i går. Hej svejs

Åsa Hellberg sa...

Hej svejs :)!

Ezter sa...

Magnus Carlsson har köpt Sonja-böckerna idag har jag sett på Insta :) Bra val!