Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 9 mars 2015

Ser ni på Scandal (just nu på elvan).

Galet bra serie, med så många tvära kast att det emellanåt är svårt att hänga med.

Kvällens avsnitt har jag redan sett på play (är premiumkund - man får femman, nian och elvan - bara tack vare Shonda Rhimes serier, hon har gjort Grey´s och How to get away with murder, också.)
Direkt efter kvällens sändning läggs näst avsnitt ut på play.

Vi får se om jag orkar vara vaken så länge.
Det känns som om det blir en tidig kväll i Farsta.
Måste ju vara otrött när jag ska till Sundsvall i morgon.

Tjoho, det ska bli toppenroligt!

2 kommentarer: