Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 16 mars 2015

Tio över sex var jag uppe

för att få i mig ett par ägg och en avocado (som till hälften var brun på insidan. Jag äter inte brun!)
Jag ska ju köra Fårdan till verkstaden eftersom hon fick en tvåa på besiktningen och på onsdag får hon körförbud om handbromsen inte fixas.

Nu finns det ett par problem till att ta tag i. Bromsar bak och skrammel under.
Låt oss hoppas att det inte kostar lika mycket som en ny bil.

Sedan måste jag hem och tvätta och efter det tänkte jag åka på återbesiktning.
Schmackedack, liksom.

Vad säger vi? Måndag. Visst är det en bra dag (än så länge)?

1 kommentar:

Ezter sa...

Jag har tagit mig för att ringa doktorn. Har tydligen spelat för mycket tennis? (Eller inte)Måste få en fungerande högerarm igen. Ska nog nämna jag sällan kan sova också...och kanske mina onda ben?
Håller tummarna för bilen!