Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 22 mars 2015

Nisse ringde precis och meddelade

att min extradotter nu också har fått influensan, stackars lilla gumman.
Och jag håller alla tummar för egen del eftersom vi två har umgåtts ett dygn.
Jag är hemskt ego, jag vet, men jag har två jobbuppdrag i veckan som jag förstås inte vill missa. Göteborg på torsdag och Sollentuna på lördag.
För säkerhets skulle ska jag ladda kylskåpet och kattmatsförrådet.
Och skicka böckerna.
Nisse blev sjuk i måndags, och har fortfarande feber, om än inte lika hög.
Det är en seeeg historia, årets influensa ...

Har ni klarat er?
Och om inte, hur fort gick det över?
Min extradotter ska flyga långt, långt, nästa söndag. Visst hinner hon bli frisk? Unga blir väl de fortare, eller?







5 kommentarer:

Robert W sa...

Jag har valt ryggskott istället för influensa den senaste veckan.

Sofia Fritzson sa...

Usch, hoppas det går över fort! Jag fick influensa i januari och blev supersjuk, hade bara feber i 4-5 dagar, men sen bihåleinflammation med huvudvärk och nästäppa i drygt 2 veckor så jag var sjuk ca 3 veckor sammanlagt. Resten av familjen som också hade blev friska betydligt snabbare.

Snäckskalsdalen. sa...

Vaccinerade mig, hoppas det hjälper.
Äsch, är man ung blir man frisk på nolltid. Är man över 50 (harkel) jaaa, då kan det nog ta 14 dar så där.....skojar, jag har ingen aning!
Hoppas ni tillfrisknar alt. inte blir sjuka
Kram

Ezter sa...

Jag vet inte alls, men det brukar ta tid. Om det verkligen är influensa... Fast ungar frisknar till snabbare!

Åsa Hellberg sa...

Jag hoppas att ni har rätt om det där med ungarna!