Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 24 mars 2015

Oscar Jöback

gav mig en ögonöppnare igår i Vardagspuls (klicka, klippet ligger här) 

Han sa att man ska dra ihop ryggen, till exempel med att knyta händerna bakom och dra ihop skulderbladen, istället istället för att sträcka armarna rakt fram eller upp som man gärna gör när man har suttit länge.
Musklerna som gör ont efter att ha varit utdragna vill dras ihop igen.
Tänk, jag trodde att det var precis tvärtom!
Tack, tränarguru! (Jag tycker att han är grym, en sådan privat tränare skulle jag vilja ha. Snäll och pedagogisk.)

Jag somnade kvart över tio igår, så när jag vaknade tio i sju var jag piggelin.
Det behövs för mitt dagsschema: läsa, promenera och handla.
Väry ansträngande.
Så till den milda grad att jag nästan börjar bli uttråkad.

Tur då att jag ska åka till Göteborg på torsdag.
Jenny Wallin (Sveriges mästerkock, men det visste ni kanske redan) Martin Melin (behöver han en presentation?) och jag, ska hålla lite hov på akademibokhandeln på Avenyn i Göteborg.
Halv åtta.

Och på Lördag är jag i Sollentuna centrum, akademibokhandeln även där, mellan 12 och 13.30.

På måndag ska jag själv vara med i Vardagspuls, med min kusin Christian och Kristin Kaspersen. Det ska bli jättekul! 17.55 till 18.55 på måndag.
Ni tittar väl då?


3 kommentarer:

Anonym sa...

JAG SKA SITTA SOM KLISTRAD!!!

Ezter sa...

Påminn längre fram! Vill jag inte missa för allt smör i Småland ;)

Emmelie sa...

Jag ska absolut titta, kul!