Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 16 mars 2015

Man kan konstatera

att en bilfirma skulle kunna ta hur mycket betalt som helst av mig eftersom jag inte har koll.
Dagens bromsbyten kostade tretusen, men som sagt, han skulle lika gärna sagt tio och jag hade gråtande betalat.

Egentligen skulle Nisse hämtat bilen, men han är sjuk lilla gubben, och jag umgås inte med sjuka människor hur mycket jag än tycker om dem.
Själv kan jag vara lite sjuk i april, men inget före och efter: På lördag ska vi till Norrköping på fest och nästa vecka ska jag till Göteborg för en signering.

Så istället för människomys umgås jag min katt och Damernas värld.
Det är inte så dumt det heller.

Inga kommentarer: