Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 26 februari 2018

Jag kom på att det nog var bäst att boka tågbiljetter ändå.

Enligt kompis är uppmaningen här att hålla sig hemma i morgon.
Jojo.
Det går inte för min del, så jag tar tåget och håller en tumme för att det går på tid. Jag bokade inte det allra tajtaste utan har en timma till godo om tåget går som det ska.

Hem har jag en halvtimma på mig från avslutad föreläsning till tåget går, och senaste i Hylte drog jag över med 45 minuter för det var så många frågor efteråt och i morgon kan jag förstås inte göra det.

Det ska i alla fall bli kul att se andra människor än mig själv en stund.
Det är lätt att tröttna på den där grå människan i spegeln.
I morgon ska jag ha röda kinder och svarta ögonfransar.







1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Hoppas tågen rullar som de ska!