Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 10 februari 2018

Jag lyssnar på en repris på P1,

där Karin Alvtegen, som har skrämt halv ihjäl mig med sina romaner, berättar om sin sjukdom ME.

Här berättar en kvinna till i Aftonbladet:

Fy tusan vilken jobbig tillvaro.
Hur hanterar man det om man är ensam?

Jag är så tacksam för att jag (peppar peppar) kan jobba och leva mitt eget liv.

Ikväll ska jag hem till min lilla familj och äta middag och se på Mello.
Jag frågade om jag fick komma i joggingbrallor och det fick jag.
Vanliga kläder, som i byxor och sånt som sitter åt, kommer jag att ha först den 27e när jag ska till Flen och föreläsa.


Nu jobb.
Hoppas att ni får en fin helg.





2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Vi får sällskap till Mello av Äldsta och pojkarna. Mysigt!

Åsa Hellberg sa...

Härligt!