Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 4 februari 2018

Söndag. Bra arbetsdag, tycker jag.

Idag ska jag filma mig själv för ett samarbete, och inser att jag nog borde sminka mig lite för det kanske ...
som jag sedan måste tvätta bort när jag ska på del två av den här dagen som då handlar om att skrivaskrivaskriva och det funkar absolut inte att arbeta hemma med smink på (jättekonstigt, men så är det.)

Fram till sista februari har jag inget liv utöver träning (jo, 27:e ska jag till Flen, men jag hinner lite på morgonen innan jag kör).
Inte en lunch,
inte en bio,
ingen fika,
ingenting.
NADA.
Och det är helt perfekt för mig som ju står på någon form av gaspedal hela månaden.

Ut med kameran passar väldigt bra idag, ser jag förresten nu.
Det är SOL på stockholmshimlen!
Wohoo.


Inga kommentarer: