Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 25 december 2019

Första julaftonen som jag inte har bloggat, tror jag.



Jag skyller på mys med min son. 
Vi har haft det störtskönt med mycket musik, filmer, mat och godis sedan han kom hit dagen innan julafton. 100% avkoppling. Jag har sovit som  en stock de två nätterna han har sovit i soffan, som jag alltid gör när han är med. Konstigt det där.

Idag avslutade vi vår gemensamma jul med att se En del av mitt hjärta på biografen i Mall of Scandinavia. Underbar film, jag satt med ett nöjt flin på läpparna filmen igenom.
SE DEN, det är mitt allra starkaste betyg.

Jag funderar på att vara ledig även torsdag fredag. Jag får jobba som en galning från och med lördag istället. 

Hoppas att ni har haft, och kanske fortfarande har, en härlig Jul.

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Kan också tänka mig att se den! God fortsättning!

Åsa Hellberg sa...

Ja, den var supermysig!