Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 21 december 2019

Min kosthållning just nu är hemsk.


Jag göder min kropp med sådant den helt enkelt inte klarar särskilt bra, som mjöl och socker. Men jag tar nya tag (och nya promenader!) efter nyår.

Dagens korta promenad går till Farsta centrum där jag ska signera böcker klockan 13.00. Att ta bilen är stört omöjligt en sådan här dag och om jag måste handla något får jag helt enkelt bära det.
I morgon ska jag hämta Jonathan klockan 10 och så ska vi julhandla tillsammans. I morgon kväll spelar vi Bingolotto, på julafton äter vi mat och på juldagen ska vi se En del av mitt hjärta. Sedan har han nog fått nog av mammaomsorger ett tag.

Det var det.
Dagen före dagen före dopparedagen.
Ett helt årtionde är snart till ända, kanske mitt mest innehållsrika sedan jag fick barn.

Jag ska försöka göra någon slags sammanfattning när jag har lite tid över.


3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Nu är du väl ändå en dag före?
Bara den 21 idag, så Bingolotto får vänta tills i övermorgon. ☺️

Åsa Hellberg sa...

Ja, jag kom på det också och tjänade plötsligt en hel dag! Haha

Eva-Lotta sa...

Ibland har man tur🙃