Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 9 december 2019

Så jag tog ett bad.

Och när vattnet skulle rinna ut som kom månader av håravfall i vägen, och vattnet rann ut över hela golvet. Och nu får jag inte på rensaren som sitter ovanpå avloppet/golvbrunnen. Det luktar inte direkt parfym från golvbrunnen...
Men Familjebostäder måste komma hit ändå, på grund av mitt kylskåp, så det är ju bara ett felanmäla.

Annars idag sov jag länge, har jobbat lite med nya Sonjan coh nu ska jag ta ledig, kolla på min nya dvd med filmer (eller om det kanske bara är en) som är gjorda efter böcker av Danielle Steel.

Några bilder på peruken som låg i golvbrunnen ska jag bespara er. Låt mig bara säga att plasthandskarna jag köpte häromdagen verkligen kom till nytta.

Måndag. Just det.



Inga kommentarer: