Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 6 december 2019

Mamma är här

Men jag blev tvungen att skriva en säljtext om nya Flanagans ( som man hade glömt att berätta för mig att den skulle varit inne i måndags) och medan jag väntar på feedback från min redaktör så får mamma vänta framför tv:n.
Men vi ska till Farsta centrum idag, och det är ju inte direkt superlångt dit.

Igår var Jonathan och Linnea här på middag innan de åkte vidare till Aviciikonserten i Friends arena tillsammans med alla andra 58 000 som var där.
Jonathans senaste låt är ju tillsammans med Aloe Blacc, som är den som har sjungit flera av Aviciis största hits, och han bjöd in både Jonathan och Linnea. Fint gjort. Bra man, som har varit så lätt att samarbeta med, enligt Jonathan.






De här fina änglarna görs av min kompis EvaKalle och jag har köpt en via Helen som hemma hos Eva i verkstaden häromdagen. Visst är de fina?
Jag köpte den svarta.
Men sedan är det slut på pynt. Det är överfullt i min lilla tvåa.

Det var det.
Fredag.
Bra dag så här långt.
I morgon eftermiddag åker mamma och på söndag signerar jag och Simona i Jakobsberg och på Hötorget.
Häpp!




2 kommentarer: