Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 3 december 2019

Nionde landet som kommer att ge ut Flanagans är Hollland.


Superkul!
Hurra!

Annars idag har jag fortsatt med mitt hemmapyssel. Jag har varit på Ikea, köpt bordsben och satt på min bänkskiva som jag tidigare har haft på mitt höj- och sänkbara skrivbordstativ. Det blev så himla bra. Ett helt nytt bord för 600 kronor som benen konstade.

Stativet ställer jag ned i källaren ifall jag flyttar till större någon gång.
Vanligt bord med vanliga stolar precis som jag har längtat efter.
Hurra på det med.

Det är något med det där att skruva själv som ät tillfredsttällande och jag var galet nöjd när jag äntligen fått i skruvarna i bordsskivan.
Det var för tajt för skruvdrragare men jag använde handskar så gick det att få i dem till sist.
Nu kan man sitta sex pers här om man vill och jag har extrastolar så att man till och med kan sitta åtta.

Så glad och nöjd.

Jag orkar nog inte bära ned grejer till förrådet idag, gör det i morgon innan mamma kommer.
Jag ska göra det och handla, typ.

Nu ska jag skruva upp en taklampa i sovrummet.


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Grattis till både boken och bordet!

Åsa Hellberg sa...

Tack! Det är inte direkt superstabilt med funkar finfint så länge i alla fall :)