Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 31 januari 2020

En matt dag,

helt utan anledning

Kände mig sjösjuk och lite illamående i förmiddags framför datorn, så jag la mig och sov i två timmar.
Fortfarande lite matt och susig i kroppen, ni vet när det är tungt att lyfta armarna över huvudet, och hoppar över att jobba mer idag. Tyvärr, men så är det ibland. Jag hade skrivit en tredjedel av dagens kapitel när jag insåg att det bara inte gick.

Men när jag vaknade åkte jag snabbt som tusan och handlade en massa mat ifall jag håller på att bli sjuk.
Fast frågan är förstås hur fan är det möjligt när jag har varit ensam hemma sedan träningen i tisdags?
Väl lång inkubationstid, kan man tycka, eller?

Jaja.
Har för mig att det har varit så här tidigare någon gång och så har jag varit helt piggelin nästa morgon.
Hoppas på det nu också för mitt viktiga träningspass är i morgon. Det är snorbra för min mage, rygg och sladdriga ben.

Nu har jag i alla fall ätit med god aptit och ska lägga mig i min soffa.
Mer än så blir det inte idag.

Ikväll måste ni se Skavlan. Carina Bergfeldt är med!




2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Hoppas du mår bra i morgon!

Åsa Hellberg sa...

Japp, i finfin form.
Trevlig helg!