Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 11 mars 2020

Likadana änglar skulle ha nått



Carin Hjulström i måndags och Pamela Andersson igår, men jag stannade hemma från båda festerna. I måndags för att jag var tvungen att jobba och igår för att jag kände mig ängslig och tog det på allvar.

Idag har jag lagt planen för arbetet med Sommar med Sonja och Susanne och läst igenom det jag hittills har skrivit. Det återstår 26 000 ord och om jag skriver 1500 om dagen når jag målet 1a april som är min deadline.
Två dagar kommer att gå bort på grund av resor (till och från Borensbergs bibbla den 23e) men alla andra dagar måste jag skriva såpass mycket för att hinna klart. 

Men inget utanför lägenheten utöver Jonathan och Linnea lockar just nu, så jag har inget emot att jobba alls, tvärtom.
Däremot borde jag verkligen ta en promenad varje dag, det har varit dåligt med det sedan jag kom hem från USA.
Skärpning, Hellberg!
Jag börjar ... i MORGON!


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Jag har varit ganska duktig med promenader det här året, men förra veckan var jag sjuk. Har gått ett par mindre rundor efter det, men idag var det nästan storm ute, då känns det inte så lockande. Samtidigt saknar jag mina promenader när de inte blir av. Det är jag lite förvånad över att det gått så fort att få det till något jag gillar att göra!

Åsa Hellberg sa...

Gud, vad bra! Jag har aldrig saknat att röra på mig, utom när jag får ont någonstans på grund av allt stillasittande :)