Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 12 mars 2020

Jag somnade typ 2 i natt och vaknade sisådär halv sju,

och det var ingen idé att somna om.
En kort stund tänkte jag ta en morgonpromenad, men det ser mörkt ut på himlen just nu så jag får väl gympa hemma. Jag har ju både musik och yogamatta. Jag får väl ställa mig i balkongdörren och andas in frisk luft.

Igår natt hörde Jonathan av sig med ett mess som sa "vilken tur vi hade", och det får man ju  hålla med om när USA nu stänger gränsen för Schengeninvånare.
Jag undrar vad som händer med bokade resor i det läget?

En god vän flög till Helsingfors igår och planet var mer eller mindre tomt. Ändå placerade man de passagerare som var ombord tillsammans i mitten. Jag skulle tro att det handlar om planets vikt och balans (jag har minnen av det sedan jag flög), för annars verkar det ju helt befängt att inte sprida ut de passagerare man har på alla säten i planet.

Danmark går längre än vi och stänger det mesta (inte arbetsplatser men skolor), det känns som om vi borde göra det här också, eller hur? Så långt som möjligt jobba hemifrån?

Jag har två inbokade bibblor i vår, och idag ska jag nog försöka prata med Borensberg (23/3) om att ställa in och ta det i höst om läget är bättre då.
23/4 ska jag till stadsbiblioteket i Västerås och det hänger nog också löst, men där har jag ju mer tid att se hur det här avlöper under några veckor framöver.

Sedan undrar jag hur man ska kunna hålla koll på antalet smittade framöver när man slutar ta prover? Gör man bara uppskattningar framöver? I Kina vet vi ju på exakta antalet (rapporterade på något sätt), likadant i Iran och Italien.
Är inte det viktigt att veta?

Jaja.
Det är som det är.
Jag ska börja jobba strax. Eftersom jag har sovit så lite så tänker jag att jag behöver somna om  lite senare, alltså tar jag de första 1000 nu och de resterande 500 efter sömn.








Inga kommentarer: