Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 9 mars 2020

Jag försökte boka av vår resa till Cypern men det gick inte att få några pengar tillbaka,

alltså anmälninsavgiften (typ 4800). Den extraförsäkringen vi köpte gäller bara ombokning (inom fem månader efter den ordinarie resan).
För att få tillbaka anmälningsavgiften måste någon av oss bli sjuka så att vi inte kan resa och det skyddet har vi ju redan i hemförsäkringen. Jävla skitförsäkring att betala extra för.

Om UD säger coronastopp är det en helt annan femma.

Så att avboka nu är ju dumt, vi slutbetalar den 15e april och har sedan fram till den 25e på oss att omboka.

Det var det.

Idag sitter jag fast med detaljer i manuset som jag skickade igår. Lena ville att jag gjorde klart det innan hon tittar på det igen, så nu går jag igenom listan på ord hon har skickat som jag behöver se över. Den är låååång och jag hade hoppats att jag kunde göra den i nästa omgång. Ickesanicke.
Men det betyder att jag måste ställa in Carins Hjulströms releasefest på förlaget ikväll.
Så trist!

Jag är fast i min zebrastol resten av den här dagen. I morgon ska jag spela in en podd.



Inga kommentarer: