Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 6 mars 2020

Det finns kolumnister som alltid lyckas

Johanna Frändén i Aftonbladet är en sådan.
Läs hennes senaste kolumn här.
Tyvärr når hon väl bara oss som redan är frälsta.
Anhängare till Sverigedemokraterna läser nog inte ... annat än möjligtvis propaganda och rubriker.

Mitt liv i min lilla förort, i min lilla lägenhet, består idag av redigering av Kvinnorna på Flanagans. Jag närmar mig slutet men det är också där jag har som mest att göra.
Förhoppningsvis klarar jag av det idag, så kan jag ägna resten av helgen åt att kolla konsekvenser, av typen uppför trappan eller upp för trappan.
Trappan är för övrigt ett sådant ord som ska kollas. Trappan eller trappen. Båda är rätt, men det måste vara skrivet på samma sätt genom hela manuset.

Roligare än så här är inte den här bloggen idag heller.
Jag kommer igen.

Be safe. Tvätta händerna. Rösta inte på SD.




Inga kommentarer: