Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 23 maj 2020

Gamla bilder poppar upp på FB




Den första är från Vårruset där jag hade med ett Glorialag. Här springer jag för kameran, men gick både före och efter. Jag tror att jag la minst 50 tusen på den boklanseringen, kanske mer. Det är ändå den boken som har sålt minst. 





Det här är en favoritbild. Mitt första besök som publik på operan i Stockholm, Don Giovanni. Billig biljett, "begränsad sikt." Jo tack.



Min härligaste bild någonsin. Titta på damen till vänster i bild. Den här hänger förstorad i min garderob och jag blir alltid lika glad när jag ser den. Mamma Mia the party, som Simona och jag såg dagen efter premiären. Sussie Eriksson som nu dansar i Lets Dance är hon i pälscapen.


Ser ni att de är jag på omslaget?
Jag prydde de tre första av min utgivning på Forum: En liten värld, Toscana tur och retur och den här, Gloria. 
Det var kul att klä ut sig.

Nu fortsätter min korrläsning.


3 kommentarer:

Robert W sa...

Ingen tvekan om att det är du på omslagen. Ditt leende avslöjar dig :)

Eva-Lotta sa...

Ja, jag har också sett att det är du. Jag gillade det konceptet 🤗

Åsa Hellberg sa...

Haha, ja, jag tycker ju också att man ser att det är jag :)