Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 29 maj 2020

Scrolla för lektioner

Jag överväger att starta en blogg till där jag kan lägga lektionerna, för så här blir det bara stökigt ju fler lektioner som kommer till.

Och jag vill ju vanligtblogga också, det har jag gjort i 11 år och har inga tankar på att sluta med det.
Och jag vill virusskrivskolecoacha också. För att det är roligt.

Så en blogg till.
När jag har tiiiid.
Idag måste jag jobba igen. Jag tog ledigt igår, skickade iväg min säng med min bästis (hennes dotter och dotterns kille var bärhjälp) som jag inte har träffat på 4 månader och som höll avstånd som vi hade kommit överens om. Sedan handlade jag, sov lite och sedan var dagen liksom slut.
Jag skrev yttepyttelite.

Men jag kan ta någon ledig dag här och där, och ändå få ihop det. Men helst jobba varje dag, så att jag vet att jag är i fas.
Därför vill jag jobba ikapp lite.

I natt sov jag i soffan. Min säng skulle komma in igår eller idag. Miomöbler i Haninge är inte direkt uppdaterade på vad som händer med min säng, måste jag säga.
Som det verkar ska den komma in på ett företag som sedan ska leverera och montera sängen, och det företaget är inte Mio.
Men det är till Mio jag har betalat en jävla mängd pengar, så jag tänker hålla dem ansvariga om sängen inte levereras innan söndag då v 22 är över.

Det funkar att sova i soffan, men det är naturligtvis långt från optimalt.

Idag kommer i alla fall min nya sänggavel som jag har köpt på Jysk som hade rea. Den gamla fick min väninna med sig eftersom den var för stor för nya sängen.
Mellan 8 och 12 är det sagt att de ska komma. Leverans till trottoarkant, så min bästis pirran ska få jobba idag också.

Det var det.
Fredag.
Hoppas att ni får en tippetopp helg.

Inga kommentarer: