Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 21 maj 2020

Ny plan.


FÖRST korrläsning av Sonja3, sedan skriva Flanagans3.
Rent deadlinemässigt borde jag komma igång med Flanagans först, men hur  jag än bär mig åt så måste jag korrläsa Sonjan med deadline 1 juni, och det finns inget som säger att jag inte kan lämna den den 25 maj istället och då faktiskt vara klar (förutom en genomläsning efter att allt är helt och hållet klart).
Efter erfarenheten häromdagen, där det tryckfärdiga manuset tyvärr var alltför dåligt korrläst, så skickar jag verkligen ingenting utan att ha läst en sista gång.
TACK OCH LOV för att jag läste det, för det var inte alls givet.
Allt ska ju vara perfekt när jag och korrläsaren har gjort vårt.
Problemet är att jag har blivit blind för min egen text, och därför måste ha en klarvaken korrläsare som hittar allt som jag själv missar.

Jaja. Håll en tumme för att jag hittade i alla fall det mesta i min genomläsning.


Just nu bakar jag.
Jag har köpt en köksassistent, en riktig tungviktare, som har fått blanda degen åt mig.
Jäkligt smart.
Jag hade i för lite mjöl, men då vet jag det till nästa gång.

Just nu gräddas det för fullt. Två i form, en limpa utan eftersom jag bara hade två formar. Vi får väl se hur det blir.
Jag trodde att jag hade köpt rågmjöl men det hade jag inte. Vetemjöl med 50% fullkorn. Jag använde receptet som stod på påsen. Osötat och okomplicerat.

Det var det.
När jag har tryckt i mig ena limpan (fullt möjligt, jag har ost hemma!) ska jag sortera Sonjajobbet så att jag blir klar med det på söndag.

Skrivskolan återkommer i helgen!



Klar, har ätit massor, har nu ont i magen. Men det var det värt. Bild jag la ut på instagram.

Inga kommentarer: