Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 12 maj 2020

Just nu vet jag vad jag ska göra 4 år framöver,

det känns så himla kul att planera nya böcker tillsammans med mitt förläggare.
Tredje delen av Flanagans ska jag ju skriva nu, men nu klarnar även bilden av vad jag ska ge mig på efter Flanagans.

Bra dag i Farsta. Jag har lagt in allt jag ska i mitt redovisningsprogram, betalat in momsen, handlat, pratat med min förläggare, pratat med mamma, pratat med Jonathan, lagat mat och latmaskat.
I morgon hoppas jag att Sonjan ligger i lådan, för nu tar fem dagars redigering fart.
Jag är så innerligt tacksam för mitt jobb!

I morse drömde jag att någon hade hittat ett popcorn på marken.
När man undersökte det fann man att det var mitt, och att jag hade en slags sjukdom som behövde åtgärdas.
En tablett om dagen bara, ingen fara på taket alls. 

Man såg också på popcornet att Charlotte Perrelli hade haft det i sin ägo och därför kunde man också se vem det var som var älskarinna åt Perrellis exman.
När jag vaknade visste jag vem det var, nu är det däremot borta.
Kanske lika bra.



Idag kommer den här i pocket.
Tjohoo!


4 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Dessa drömmar... man kan ju undra var man får allt ifrån!

Åsa Hellberg sa...

Haha, ha, verkligen.

Maria sa...

Måste vara en skön känsla att ha en långsiktig plan med böckerna. Kul!

Åsa Hellberg sa...

Maria: ja, kul!