Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 27 maj 2020

Skrivskola, scrolla nedåt.


Bra jobbdag.
Mycket planeras nu inför releasen av Kvinnorna på Flanagans. Intervjuer per telefon, mejl och jag är inbjuden till Nyhetsmorgon den 9e juni. Då har inte boken kommit än, men på åtminstone Adlibris går den att förboka.

Sedan har jag pratat filmprojekt.
Sonjas sista vilja lever ännu, även om det återigen har varit förändringar runt projektet.
Men SF  tror ju att det kan bli en film någon gång, uppenbarligen.
Håll samma tumme som ni har hållit i bortåt fem år? :)

I morgon kommer min bästis och hämtar min säng. Själv väntar jag fortfarande på besked om när den nya kan tänkas komma. Den här veckan är det sagt, men det känns ju tveksamt om de inte har hört av sig än. Så länge sover jag i min soffa. Det funkar i några nätter.
Jag är bara lycklig över att någon vill ha den gamla (som inte alls är gammal) så jag slipper Blocket.

Typ så.

Onsdag. Bra dag, så här långt.

Idag fick jag hem en dummy på boken eftersom det inte finns några ex att visa upp än.

Jag tycker att den är superfin!



2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Jag fortsätter hålla tummarna!
Boken ser jättefin ut!

Åsa Hellberg sa...

Tack! :)