Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 1 juli 2020

Dagens vilda fest är över,

och lugnet har åter sänkt sig över Farstas nejder. Eller kanske snarare hyreshus. Förutom barnkören på dagiset som just har sjungit Let it go, från Frost (?), är det tyst ute.
Några måsar gastar högt, en hund skäller, men inga ljud från bilar eller något annat motorigt.

Jag har jobbat klart för idag, satte punkt en stund innan Instagramsändningen med Hultgrens bokhandel.

Snart är jag över krönet i berättelsen, för min del kommer det vid ungefär 50 000, och där tror jag att jag är på lördag.
Det är ju inte så värst många dagar kvar till sista juli. Helst hade jag velat göra en ordentlig redigering innan jag skickar manus med det hinner jag nog inte, i alla fal inte om jag ska hålla  den här takten. Får se om jag kan öka på slutet.
De senaste två åren har jag slutspurtat på Cypern och skrivit 2000 om dagen, men jag vet inte om jag orkar det tempot här hemma.

Ja ja.
Releasedag och jag är mest sömnig just nu.
Men Skål!
Bra onsdag så här långt!





Inga kommentarer: