Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 9 september 2020

Bra dag, där jag satte på mig fina kläder (till skillnad mot slabbedask som jag vanligtvis bär)

 och så åkte jag på en liten tur innan jag handlade, skickade ett paket, och åkte hem och pratade med min gamla bästis Anders i Köpenhamn. 

Han har bott där i 16 år, alltså har vi inte setts sedan dess. Men vi pratar i telefon en gång per år, eller vartannat, och då pratar vi i timmar. Idag 3,5. Nu ska vi höras oftare har vi bestämt! Vi är lika gamla, båda är singlar och vi har känt varandra i 35 år, träffades i Sälen när vi båda jobbade där, har på många sätt liknande personligheter och vet det mesta om varandra. Han är gudfar (tillsammans med min lillebror) till Jonathan och en bra man. Kul att äntligen få prata en låååång stund.

I morgon ska jag fika hos Simona som fyller år, på fredag hämta Jonathan på Arlanda och på lördag ska jag hämta en liten byrå till sovrummet som jag har beställt från samma ställe som de andra skåpen. Monterat och klart, och såpass litet att det går in i bilen.

Mina böcker har lånats nästan 70 000 gånger på biblioteken i år, fick jag just besked om. Min dröm är att komma in på topp 200-listan av Sveriges mest lånade författare, med det tar nog några år till om det ens är möjligt. 

Typ så, denna onsdag. Bra dag, så här långt!




3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

En bra dag👍🏼Jag lämnade min påkörda bil för skrotning idag😞men, men det är bara en bil... Fast den har varit en bra trotjänare.

Åsa Hellberg sa...

Men nej, åh, jag vet. Jag grät när jag lämnade Fårdan på bilfirman. Jag tror nog att hon är skrotad nu också.
Vila i frid.
Ps, hoppas att det gick bra i krocken?

Annika Estassy sa...

Grattis till alla biblioteksutlån!