Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 24 september 2020

Så Bosse är här.

 Jäklar vad det går undan för ett proffs. Han kom klockan 10 och är snart klar. 

Dock har vi bestämt att han ska komma tillbaka och då för att sätta upp fler hyllor i garderoben, och göra något med garderoberna i hallen så att inte dörren skrapar i. De där stackarna har ju jag släpat runt från rum till rum, och för att kunna göra det tog jag bort benen under. Nu när dörrar ska på igen, behövs någon form av ben. Bosse fixar det också.

I garderoben vill jag har någon form av system av hyllor, ska be om tips innan han går härifrån idag så att jag kan ha det hemma när han kommer.

57kvm (och ett lika långt liv med prylar) kräver sin planering!

Men åh, vad nöjd jag är!




2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Så bra att du blir nöjd! Nu är mina pannbiffar på gång😊

Åsa Hellberg sa...

Ja, supernöjd. Jag måste komma ihåg att köpa köttfärs. Tack för påminnelsen!