Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 11 september 2020

Jag har ljudet från diskmaskinen i bakgrunden

 Troligtvis har jag packat den fel, för det låter som om armen slår emot något. Jaja,  det är bara att hoppas att den orkar hela diskningen igenom.

Igår var jag hemma hos Simona och fick se hennes nya lägenhet när den är klar. Senast jag var där hade hon precis flyttat in. Så himla fint och mysigt. 

Vi babblade i ett par timmar och sedan åkte jag förbi IKEA som inte ligger så långt därifrån, men passerade bara den fulla parkeringen. Det finns måtta på saker jag utsätter mig för! (Men jag var inte ett dugg rädd hemma hos Simona, där tvättade vi ju händerna och höll respektfullt avstånd.)

Idag ska jag hämta Jonathan på Arlanda och det blir förmodligen rätt surrealistiskt eftersom flygplatsen är rätt tom, efter vad jag har förstått. Jag ska ta ett litet varv – med mitt munskydd på – medan jag väntar. Och möjligtvis får Jonathan ha ett när han kliver in i bilen också. 

Han åkte tåg från Östersund häromdagen och fick en okänd människa bredvid sig. Jag trodde att SJ hade fixat avstånd men tydligen inte. Jag ska ju till västkusten i oktober men har redan meddelat förlaget att jag tar bilen. Tåg kommer jag att vägra. 

Jaha.

Fredag igen. Bra dag, så här långt även om jag kunde ha sovit en timma till. I Stockholm ska vädret bli sådär skönt osvettigt ljummet idag. Solen ska skina och tempen bli runt 15 grader. Perfekt, eller hur?

I helgen är jag ledig, precis som de flesta andra dagar än så länge. 

Det enda jag vet att jag ska göra är att hämta den här, mitt nya nattduksbord.



Om två veckor kommer mitt manus tillbaka och det enda jag har att göra i veckan är att förbereda den skrivskola jag ska ha i en livesändning nästa lördag i gruppen Feelgoodfredag, på Facebook. Bra arbetstempo, känns det som!

Hoppas att ni får en fin helg. Var rädda om er. It ain´t over.