Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 3 september 2020

Nu börjar jag nog också tänka på att byta bloggplattform

 Man tvingas in i Bloggers nya gränssnitt och jag känner mig inte bekväm med det.

Vi får se hur länge jag pallar.


Idag ska jag passa barn (håll en tumme för att det blir uppehåll), handla och läsa, typ. Fick just prelbesked om att jag nog får tillbaka manuset från Teresa den 25e, vilket känns helt perfekt!

I morgon kommer min nya möbel till sovrummet, och det gör att jag kan öppna och tvätta fönster på fredag. Hurra för det, för efter mer än 1,5 år i den här lägenheten behövs det. Då ska jag också höstpackaihop balkongen, slänga den stackars blommor som är kvar, vända upp och ned på krukor som jag inte vill ska vattenfyllas och sedan frysa ... och tvätta alla fönster som vetter åt balkongen. 

Min lägenhet är så mysig när det är en sådan här mulen och grå dag och när till och med fönstren blir rena, kommer det att bli ännu härligare.



Hittade min favvvisolja när jag var på stan.
Tips!





3 kommentarer:

Robert W sa...

Ja, jag förstår verkligen inte varför Blogger infört ett gränssnitt som är så fruktansvärt svårarbetat :(

Eva-Lotta sa...

Wordpress som jag har nu, ändrar också då och då. Jag gillar det inte!

Åsa Hellberg sa...

Märkligt! Man gillar det när det är sammalika :)
Det är åldern, säger min son.