Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 29 september 2020

En kväll med ett webinar

 alltså seminar på webben, med Alexandra Charles, Viveca Sten, Tareq Taylor och Patrik Lundberg.




Kul och trevligt. Vi fick 10 minuter var och som mest var det nog 400 inne och lyssnade. 750 hade anmält sig och övriga ser nog efteråt.

Tyvärr är Lysekils bokafton inställd och det gör att min kalender för oktober är tom, vilket i sig är störtskönt eftersom jag då kan redigera utan avbrott. Jag ska få tillbaka manuset idag, och så fort jag har läst klart allas förstakapitel (fredag är planen) tar jag tag, alltså på måndag. Jag har fortfarande inte fått ett utgivningsdatum på Flanagans 3 och redigeringen utgår ju lite från det också. Redaktör ska ge besked om sina deadlines och sedan spikar vi planen för redigeringen. Och i mitt fall vill jag ha den så fort som möjligt. Jag är ju en planmänniska. Älskar planer och struktur.

Jag har en natt bokad på hotell i oktober, då Jonathan och Linnea ska följa med mig till Västerås och Steam Hotell. Bara för att få en mysig kväll, nu när jag inte kan ta med de där två till London. Jag kommer förstås att ha ögon och öron öppna, det är perfekt att bo på hotell under en redigering. Även om hotellet ligger i Sverige så är skillnaderna inte så stora att jag inte kan få med mig något även här.

Det var det. Lysekil inställt. 5e november är jag bokad i Västerås, men vet fortfarande inte om det blir av. Jag är i alla fall inte avbokad.

Hoppas att ni får en fin vecka!



4 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Det är så svårt att veta med allt nu. Mina gamla klasskompisar ville vi skulle gå på Danne Stråhed på Sundspärlan i Helsingborg. Vi sa ja, slutet av oktober kändes långt bort. Så insåg jag att vi kan inte den dagen, får skriva till dem i morgon att vi inte kan. Tyckte det var för sent på kvällen att höra av sig. Samma kväll, ännu senare, fick jag sms att biljetter var bokade, skulle betalas på plats. Ärligt talat förstår jag inte att evenemanget kan bli av? Jag var så säker på att det skulle bli inställt. Det är ju ett dansställe, hur håller man avstånd där? Och får där vara fler än 50?

Åsa Hellberg sa...

Märkligt, såklart. Kanske bara är 50 i publiken?

Eva-Lotta sa...

Tror jag inte. Det står att sällskap får sitta tillsammans. Tror fortfarande de ställer in. Jag är ledsen att missa Danne Stråhed, men tycker definitivt vi tar rätt beslut.

Åsa Hellberg sa...

Absolut! Och man behöver ju inte gå för att saker och ting inte ställs in, jag hade också hoppat av!