Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 2 september 2020

Möte igår,

det första fysiska sedan i mars, och min nacke är sur idag eftersom jag möjligtvis satt lite stilla i min stol på mötet. Jaja, det var det värt.

Efteråt träffade jag Jonathan som hade fått ta av sig mitellan och vi åt lunch på Vau de Ville, mitt på Norrmalmstorg, sedan köpte jag mig en klocka som passar till en av mina ringar (har redan en klocka som passar de andra, jag är ju noga med sånt där, rent av petig faktiskt ...) och sedan åkte jag hem och läste – något jag ska fortsätta med idag. Är mitt inne i Ninnis bok och känner igen mig i väldigt mycket av det hon beskriver.

I morgon ska jag vara barnvakt och har beslutat mig för att vara det under en långpromenad med bebisvagnen, och förhoppningsvis håller sig regnet borta. Annars får väl bebben och jag sätta oss på ett café någonstans. Det ska bli mysigt, oavsett.

Igår fick jag också besked om att Bokens dag i  Lysekil BLIR AV!
Så kul. De kan coronasäkra lokalen utifrån de regler som kommer att komma (max 500, en meters avstånd mellan stolarna.
21 oktober, för den som är intresserad!

Återstår att få besked om Bokens dag i Uddevalla, 4e november.
Den 5e ska jag till stadbibblan i Västerås, och det kan kanske genomföras nu. Hoppas det!





2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Mitellan? Detta måste jag ha missat! Lycka till med barnvakteriet!

Åsa Hellberg sa...

Han har brutit armbågen, men mycket bättre nu.