Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 6 september 2020

Jag har hemmapysslat hela helgen

I alla fall fredag och lördag.

Idag ska jag prata med Simona och sedan får jag se vad jag hittar på. Jag är sällan uttråkad, vet nog inte ens hur det känns faktiskt, och det är ju tur det.

Mina ständiga funderingar på hur jag kan förbättra här hemma är en bra uppgift för mig. Just nu tänker jag på gardiner till sovrummet. Det är så enhetlig färg där på allt, att det behöver livas upp en aning. Igår ställde jag in en planta vid fönstret och vips såg det trevligare ut.

Dessutom behöver jag en ny tv till sovrummet. Den jag har är säkert 10 år och ljuset fladdrar oroväckande i den.
Kanske ska sätta en på väggen?

Jag minns när jag köpte min första platt-tv. 40 tum kostade typ 16-17 tusen, och femmans logga brände rätt omedelbart fast och sedan höll den bara i typ 2 år innan den helt pajjade.

Nu kostar en ny tv under 5000, i alla fall den storleken jag söker till sovrummet.

Det var dagens funderingar i Farsta.
Jag förmodar att jag har löst antingen gardinproblemet eller tv-frågan innan dagen är över, möjligtvis båda två. Det är ju lite så jag jobbar.




Jag kan öppna sovrumsfönstret tack vare den nya tv-bänken. Tjohooo








2 kommentarer:

Anne Jonsson sa...

Hej, det låter som om du har en trevlig förmiddag i Farsta.
Här i Luleå är det också trevlig förmiddag, vi har varit en promenad med vovven i fantastiskt sensommarväder, strålande sol, lite sval vind och havet som omger vår stad är alldeles knallblått! Underbart!
Nu blir det en sund med mitt manus, jag tänkte ut lite saker när jag vaknat på morgonen och låt kvar i sängen och drog mig, härligt med söndag. I morgon blir det uppstigning 05.20 för jag börjar jobba kl 06.00. Men jag är tacksam att jag har ett jobb faktiskt. Jag siktar ju på att bli en bästsäljande författare framöver så då kan jag stiga upp lite senare... men tills dess...:)
Ha det gott och hoppas TV-frågan löser sig innan dagen är slut!

Åsa Hellberg sa...

Tack Anne, jag fixade tv.n men inte gardinerna :)


Hälsa Luleå!