Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 20 september 2020

Söndag, ledig, och idag tror jag att jag ska städa igen.

Mörka/ Svarta möbler och allt syns. I sovrummet har jag dammat varje dag senaste veckan. Inte minst glasrutorna på min stora garderob. Men det får det vara värt, såklart, för viktigast för mig är ju att det är FINT! Men sol och blanka mörka möbler går inte ihop, så är det bara. 

Igår hade jag en kort och intensiv skrivskola i Facebookgruppen Feelgoodfredag som den här helgen har en matig mässa. Superkul, och många lyssnare trots att mässan nog främst vänder sig till läsare av Feelgood. Efteråt svarade jag på frågor och eftermiddag flög iväg. 



Den här veckan blir det mer jobb. Jag ska läsa och ge feedback på förstakapitel som jag har fått från min virusskrivskola, testköra något för ett digitalt seminarium med 1,6 miljonerklubben och på fredag ska jag få tillbaka mitt manus – förhoppningsvis med deadlines bifogade. Jag kommer att börja jobba med det den 28e. 

Det var väl det. Söndag i förorten. Sämre kan man ha det. 


De här två träffade jag i fredags. Vi promenerade från Gullmarsplan till mina gamla Hoods i Årstadal och käkade lunch. Urmysigt!! 




2 kommentarer:

maria sa...

Jag blir nyfiken: Hur många förstakapitel har du fått in, på ett ungefär?

Åsa Hellberg sa...

Ungefär 30.