Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 10 december 2020

Jag brukar spela på Lotto



Men jag hade 30 kronor kvar på mitt spelkonto och tänkte att jag spelar väl på Keno då. Det har jag bara gjort någon gång tidigare och då vunnit en tia, typ.
Men det är nog typ 4 år sedan.
Well. 
Igår vann jag hela 825 kronor, vilket ju var en bra förtjänst på spelade 30. Å andra sidan vann jag inte ett öre på mitt Lotto så det kommer ju snart att gå jämnt upp.

Idag ska jag och mitt munskydd till ett köpcenter när de öppnar och fixa de sista julklapparna, sedan hämta ännu en klapp hos en kompis och jag hoppas verkligen att jag är klar efter det. 
Det återstår att hämta ett par grejer på posten, men det peppar peppar brukar vara smidigt. 

Hoppas att ni får en fin torsdag!